Nöjd kund-garanti

Vi vill att alla våra kunder ska vara 100% nöjda. För att uppnå detta gör vi allt vi kan för att levera din beställning så fort som möjligt. Skulle inte din matta passa vill vi göra det så enkelt som möjligt för dig att skicka tillbaka den. Därför har vi fri returfrakt på alla våra mattor (undantaget heltäckningsmattor och andra mattor på metervara, men dessa mattor skickar vi gärna kostnadsfria provbitar på innan du beställer så att du kan se och känna på mattan innan du beställer).

Du kan läsa mer om ångerrätten och hur returer går tillväga längre ner på sidan.

Priser

Alla priser i webbutiken är angivna inklusive moms. 

Fraktkostnad och leverans

Vi skickar alla våra mattor med Posten. Frakten kostar 89 kr oavsett storlek på order. Undantaget är vid beställning av heltäckningsmattor samt balkong- och altanmattor där fraktkostnaden är 199 kr (Hemleverans).

Leveranstid

Varor märkta "Lagervara" skickas omgående. Finns varan/varorna hemma när du lägger din order är leveranstiden i normala fall 1-4 arbetsdagar. (Med reservation för förseningar som ligger utom vår påverkan) 

Leveransförsening

Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi gör alltid vårt bästa för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Ersättning utgår inte vid en eventuell leveransförsening.

Garanti

Garanti lämnas i enlighet med konsumentköplagen.

Ångerrätt och öppet köp i 14 dagar

Returfrakten är helt gratis. Vi återbetalar ursprungsfrakten och eventuell fakturaavgift. Vid en retur får du en returfraktsedel från oss som du använder för att skicka tillbaka mattan.

Du har alltid rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Detta förutsatt att produkten är i väsentligt oförändrat skick, dvs oanvänd och ej förstörd eller skadad. Du får inte använda varan men självklart får du lägga ut och testa mattan eller produkten. Gorengs mattor tillämpar Distans- och hemförsäljningslagen. Heltäckningsmattor, balkong- och altanmattor och gångmattor på metervara som skurits till efter kunds önskade mått omfattas ej av ångerräten. 

Reklamation

Gorengs mattor tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt. Kontakta oss direkt via mail om det är något fel på varan.

Sekretess, säkerhet & personuppgifter

Gorengs mattor hanterar dina personuppgifter strikt enligt Personuppgiftslagen och kommer aldrig att lämna ut dina personuppgifter du upgett vid köp till tredje part. Om du vill ha vårt nyhetsbrev kommer vi att skicka information och produkterbjudanden till dig via e-post. Detta kan enkelt avbokas via kontakt med oss på Gorengs mattor.

Säkerhet och SSL

Du kan betala med Visa eller MasterCard/EuroCard. Vid genomförande av köp i webshopen reserveras köpesumman på ditt kort-/bankkonto. För att göra kortköp hos oss så säkert som möjligt skickas all information krypterad med SSL. Det betyder att informationen sker via en säker förbindelse och att dina kortuppgifter inte kan läsas av utomstående. Vi samarbetar med en auktoriserad service provider som kontrollerar att kortet är giltigt för köp. (www.dibs.se) Gorengs mattor  använder 3D Secure för sina kortbetalningar. 3D Secure är en teknisk säkerhetsstandard framtagen av Visa och MasterCard i syfte att ge kortutgivaren möjlighet att verifiera sin kortkunds identitet vid handel på Internet. För ökad säkerhet ska kunden uppge kortets CVC-kod (Mastercard/Eurocard) eller CVV-kod (VISA), som är tryckt i signaturfältet på baksidan av ditt kort